Neurokognitivni program: poboljšava pažnju i koncentraciju djeteta
Razdoblje najveće „plastičnosti“ mozga upravo je predškolsko i školsko doba, u kojem se milijarde živčanih stanica (neurona) međusobno povezuju te se učvršćuju veze (sinapse) među njima ukoliko postoji adekvatna stimulacija. Upravo je to vrijeme u kojem je potrebno razvijati određene sposobnosti djece uz adekvatnu stimulaciju mozga kako bi se stvorili temelji za sposobnosti i vještine koje će osoba imati u odrasloj dobi. Stvarajući uvjete koji uključuju održavanje pažnje i koncentracije, vještine samoregulacije i emocionalnu stabilnost stvaramo uvijete za uspjeh u svim životnim područjima. Poteškoće s pažnjom i koncentracijom odražava se na bihevioralnom i na kognitivnom području, a karakteriziraju ga određeni simptomi na području impulzivnosti, hiperaktivnosti ili nedostatak pozornosti. Upravo ti simptomi mogu narušavati djetetovo svakodnevno funkcioniranje ili utjecati usvajanje odgojno-obrazovnih sadržaja.
Novo u NUEVA ponudi: Neurokognitivni program za djecu od 5-12 godina
Uz primjenu suvremenih znanstvenih spoznaja iz navedenog područja kreiran je jedinstveni NUEVA Neurokognitivni program koji je zasnovan na višegodišnjem iskustvu, praksi i znanstvenom istraživanju dr.sc. Eve Brlek. Navedeni autorski program implementira znanja iz neuroznanosti, edukacijske rehabilitacije, psihologije te psihoterapije, te predstavlja suvremeni konceptualni model poboljšanja pažnje i koncentracije pojedinca.
Neke od poteškoća koje roditelji mogu uočiti kod djece te dobi su:
slabije pridavanje pažnje detaljima ili česte pogreške u školskom zadatku ili drugim aktivnostima
poteškoće u održavanju pažnje pri obavljanju zadaća ili u igri, čini se da ne slušaju i kad im se direktno obraćamo
često ne prate upute i ne dovršavaju školski zadatak, kućne poslove (ne zbog prkosa ili nerazumijevanja uputa), imaju teškoće s organiziranjem zadataka i aktivnosti
često izbjegavaju, ne vole ili odbijaju zadatke, koji zahtijevaju trajniji mentalni napor
usmjerenost na aktivnost im je sužena te često traže promjene aktivnosti
prije negoli su završili jedan zadatak traže i kreću na drugi
teško se samostalno organiziraju, potrebna im je česta pomoć i vođenje
često gube stvari potrebne za ispunjavanje zadaća ili aktivnosti (igračke, školski pribor i dr.); ometaju ih vanjski podražaji
često zaboravljaju dnevne aktivnosti
često tresu rukama i nogama ili se vrpolje na stolcu ili sjedalu
ustaju sa stolca u razredu ili negdje drugdje, gdje se očekuje da ostanu na mjestu
često pretjerano trče ili se penju u situacijama u kojima je to neprikladno
često imaju poteškoće ako se treba mirno i tiho igrati ili obavljati slobodne aktivnosti
često su u “pogonu” ili kao da ih “pokreće” motor
često pretjerano pričaju
često istrčavaju s odgovorima prije nego što je dovršeno pitanje
često imaju poteškoća s čekanjem na red
često prekidaju ili ometaju druge (npr. upadaju u razgovor ili igru)
Kako izgleda NUEVA Neurokognitivni program?
Neurokognitivan terapijski program provodi se intenzivno kroz 6 tjedana te se sastoji od nekoliko faza.
Prva faza uključuje kompletnu psihodijagnostiku djeteta s ciljem utvrđivanja sposobnosti djeteta na brojnim razvojnim područjima, a s naglaskom na područje pažnje i koncentracije. Nakon provedene dijagnostike za svako se dijete izrađuje individualiziran program u kojem se jačaju upravo ona područja koja su pravednim dijagnostičkim ispitivanjima pokazala odstupanja od redovnog razvoja. Druga faza programa sastoji se od individualnih vježbi kod edukacijskog rehabilitatora/psihologa/ili psihoterapeuta (stručnjak se određuje prema dobivenim dijagnostičkim rezultatima) koje uključuju kognitivni trening, modifikaciju ponašanja, te metode i tehnike samoregulacije kombinirane sa suvremenom neurofeedback tehnologijom.
Na kraju programa u trećoj fazi programa ponovno se provodi dijagnostička procjena u svrhu dobivanja relevantnih i preciznih rezultata Neurokognitivnog programa, te se shodno dobivenim rezultatima izrađuju preporuke i smjernice za daljnje napredovanje djeteta.
Neurokognitivni program na jedinstven način kombinira suvremene znanstvene spoznaje sa audiovizualnom tehnologijom i EEG-om. Osnovne teorijske postavke programa polaze od pretpostavke da je mozak moguće uvježbati da usvoji nove učinkovitije mehanizme samoregulacije, reducira ometajuće stimuluse iz okoline, te poboljšava opće kognitivno funkcioniranje pojedinca.
Kod osoba koje imaju probleme sa pažnjom i koncentracijom, u situaciji kada moraju pozorno slušati ili izvršavati neki zadatak, oni dijelovi mozga koji bi se trebali aktivirati, čine upravo suprotno, to jest da smanju svoju aktivnost (ne proizvode dovoljno beta valova) te pojačavaju aktivnost ometajućih valova (previše theta valova).
Rezultati Neurokognitivnog programa: poboljšanje fokusa, pažnje za detalje, točnosti, pouzdanosti…
Uz optimalno reguliranu pobuđenost učenje postaje učinkovitije, a izvedba konzistentnija. Poboljšava se pažnja za detalje, točnost i pouzdanost.
U navedenom programu uz regulaciju pobuđenosti potičemo poboljšanje fokusa, povećanje fleksibilnosti pažnje, smanjivanje njene varijabilnosti, te poticanje samoregulacije i kontrole impulsa. Poteškoće s pažnjom i koncentracijom izuzetno su česte među djecom vrtičke i školske dobi te se u prosjeku javljaju kod oko 10% populacije. Posebnost Neurokognitivnog programa je da polazi od pretpostavke da svako dijete bez obzira na poteškoće s pažnjom, koncentracijom i učenjem može postati uspješno, više koncentrirano, te postizati bolje rezultate u vrtićkom ili školskom okruženju. Naravno da vjerojatnost uspjeha ovisi o nizu čimbenika, ali nikad se statistika ne smije zamijeniti s pojedincem.
Neurokognitivni program: za djecu od 5-12 godina
Rezultati preliminarnog istraživanja navedenog programa u NUEVA kabinetu govore o poboljšanju kod 80 % djece predškolske i školske dobi u samo 6 tjedana pohađanja programa. Program je namijenjen djeci od 5-12 godina, kod kojih su prisutni elementi nepažnje, impulzivnosti ili hiperaktivnosti.
Prevencija počinje od najranije dobi. Pridružite nam se u NUEVI i omogućite svom djetetu maksimalno poticanje razvojnih potencijala!