-
Potrebno je postaviti razumna i realna očekivanja (ukoliko niste sigurni u kojoj je fazi razvoja vaše dijete, te koji razvojni miljokazi su važni za određenu dob, posavjetujte se sa stručnom osobom)
-
Počnite sa zadacima koje dijete sigurno može izvesti kako bi ga motivirali za daljnje zadatke (uspjeh je najveći motivator).
-
Prilikom provođenja aktivnosti pokažite entuzijazam svojim kretnjama i bojom glasa (budite kreativni i domišljati prilikom izvođenja zadataka).
-
Ne treba očekivati od djeteta da se duže vrijeme zadrži na jednoj aktivnosti, treba mu omogućiti čestu promjenu aktivnosti (posebice kod male djece ili kod djece koje imaju poteškoće sa održavanjem pažnje).
-
Odabrati igračke koje potiču razvoj djetetovih sposobnosti (lopte, kocke, puzzle, boje,slikovnice…)
-
Pohvalite djecu kada obave dobro neku aktivnost ili već i male korake koje vode prema pravilnom izvršenju određene aktivnosti.
-
Vodite dijete i pružajte mu podršku kada je to potrebno (podrška može biti i osmjeh, verbalno poticanje, ali i fizičko vođenje ukoliko je potrebno).
-
Potičite dijete da i dalje pokušava unatoč pokojem neuspjehu (za pravilan emocionalni razvoj važno je dijete od malena susretati i sa neuspjehom, te ga učiti da ga prihvati, suoči se s njime i pokuša ponovno).
-
Korisno je da se i igračke periodički izmjenjuju.
-
Osigurajte djetetu okolinu za igru i učenje gdje će imati mir, te gdje do njega neće dopirati buka (radio, tv, glasovi…).
-
Djetetu je potrebno ponuditi samo jedan zadatak, jednu aktivnost, kako mu ostale stvari ne bi ometale pažnju.
-
U igri ili razgovoru s djetetom dobro je da roditelj uvijek sjedi nasuprot njemu kako bi mogli uspostaviti kontakt očima.