Psihološka procjena djece i mladih u Kabinetu Nueva
Psihološkom procjenom se procjenjuje cjelokupan trenutni razvoj djeteta te njegova usklađenost s drugom djecom njegove dobi, a na temelju dobivenih rezultata mogu se planirati daljnji postupci kojima bi se djetetu olakšalo funkcioniranje u različitim životnim aspektima.
Kako izgleda naša psihološka procjena?
Procjena se može odviti kroz jedan susret ili kroz dva susreta, ovisno o stanju djeteta i količini primjene mjernih instrumenata. Na početku roditelji imaju dovoljno vremena stručnjaku opisati sve što smatraju bitnim vezano za dijete i trenutne okolnosti u kojima se dijete nalazi. Zatim dijete upoznaje prostor i ispitivača te započinje testiranje djeteta certificiranim psihologijskim instrumentima od strane Hrvatske psihološke komore. Nakon provedene procjene, psiholog piše pisani nalaz u kojem prezentira rezultate psihološke procjene te smjernice za daljnje postupanje ukućana i stručnjaka u odgojno-obrazovnim ustanovama kako bi pružili adekvatnu podršku djetetu. Naša psihološka procjena obuhvaća ne samo primjenjivanje mjernih instrumenata na djetetu, nego i primjenu mjernih instrumenata na roditeljima/skrbnicima te na stručnjacima u odgojno-obrazovnoj ustanovi koju dijete pohađa s ciljem dobivanja sveobuhvatne i jasnije slike djetetovog funkcioniranja.
Što sve nudimo od psiholoških procjena?
- stručno mišljenje psihologa (dob 0-3) – ono može uključivati sljedeće mjerne instrumente: Achenbachov sustav empirijski utemeljene procjene za predškolsku dob (ASEBA) i Razvojni test Čuturić (RTČ)
- stručno mišljenje psihologa (dob 3-6) – ono može uključivati sljedeće mjerne instrumente: Achenbachov sustav empirijski utemeljene procjene za predškolsku dob (ASEBA) i Razvojni test Čuturić (RTČ), Bender Geštalt II (od četvrte godine), Test za deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj (ADHDT; od treće godine), Ljestvica simptoma traume kod mlađe djece (TSCYC; od treće godine), IPUES (Ujak Hrčak; od treće i pol godine), Progresivne matrice u boji (CPM; od pete godine)
- kompletno stručno mišljenje psihologa (dob 6-16) – ono može uključivati sljedeće mjerne instrumente: Achenbachov sustav empirijski utemeljene procjene za predškolsku dob (ASEBA), Wechslerov test inteligencije za djecu (WISC-IV-HR),Bender Geštalt II, Test za deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj (ADHDT), Beckovi inventari za mlade (BYI-II), Beckov inventar depresije II (BDI-II), Ljestivca simptoma traume kod mlađe djece (TSCYC), Skala strahova i anksioznosti za djecu i adolescente (SKAD-62), Skala depresivnosti za djecu i adolescente (SDD), Indeks profila emocija (PIE), Wartegg test crteža,
- procjena socijalno-emocionalnog statusa – ono može uključivati sljedeće mjerne instrumente: Achenbachov sustav empirijski utemeljene procjene za predškolsku dob (ASEBA), Bender Geštalt II, Beckovi inventari za mlade (BYI-II), Beckov inventar depresije II (BDI-II), Ljestivca simptoma traume kod mlađe djece (TSCYC), Skala strahova i anksioznosti za djecu i adolescente (SKAD-62), Skala depresivnosti za djecu i adolescente (SDD), Indeks profila emocija (PIE), Wartegg test crteža, Cornell indeks (CI)
- procjena adekvatnog školskog programa – ono može uključivati sljedeće mjerne instrumente: Wechslerov test inteligencije za djecu (WISC-IV-HR), Achenbachov sustav empirijski utemeljene procjene za predškolsku dob (ASEBA), Bender Geštalt II i bilo koji instrument namijenjen procjene emocionalnih teškoća
- timska procjena (edukacijski rehabilitator + psiholog) – ono može uključivati sve navedene instrumente + nalaz edukacijskog rehabilitatora
- procjena spremnosti za školu – ono može uključivati Achenbachov sustav empirijski utemeljene procjene za predškolsku dob (ASEBA), Bender Geštalt II, Progresivne matrice u boji (CPM) ili Wechslerov test inteligencije za djecu (WISC-IV-HR)