Dijagnostika

Timska procjena

Dijagnostika u području psihologije i edukacijske rehabilitacije djece ključna je za razumijevanje individualnih potreba, sposobnosti, poteškoća i jakih strana svakog djeteta. Ovaj proces omogućuje ciljano planiranje intervencija koje potiču njihov emocionalni, socijalni i akademski razvoj.

 

Što obuhvaća dijagnostika?

Prikupljanje informacija o ranom razvoju djeteta kroz:

  • anamnezu
  • kliničke intervjue
  • psihološke i edukacijsko-rehabilitacijske dijagnostičke testove
  • stručne opservacije

Cilj evaluacije je identificirati djetetove snage, specifične izazove i potrebe. Na temelju prikupljenih podataka, određuju se eventualne dijagnoze (npr. ADHD, poremećaji iz autističnog spektra, anksioznost, depresivnost) ili sumnje na specifične teškoće te se izrađuje se individualizirani plan podrške koji može uključivati:

  • terapije, – vrstu tretmana (npr. individualno psihološko savjetovanje, modifikaciju ponašanja…)
  • prilagodbu metoda učenja (npr. individualizacija ili prilagodba programa)
  • savjetovanje roditelja i suradnju s učiteljima.

Redovitim procjenama prati se učinkovitost intervencija te, prema potrebi, plan se prilagođava promjenama u djetetovim potrebama.

Interdisciplinarni pristup koji uključuje suradnju psihologa i edukacijskog rehabilitatora za sveobuhvatnu procjenu djetetovih razvojnih potreba i prilagodbi u predškolskom okruženju.